مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

معرفی دستگاه‌های مه پاش و دستگاه‌های رطوبت ساز

ماشین مه پاش یا رطوبت ساز وسیله ای است که بخار غلیظی منتشر می‌کند که شبیه به مه یا دود است. این ماشین نام یکی از تجهیزات گلخانه‌ای و کشاوری است و باعث ایجاد رطوبت می‌شود. البته بر خلاف تصور عموم کاربرد دستگاه مه پاش و رطوبت ساز تنها به زمینه‌های کشاورزی و مرغداری محدود نمی‌شود. مه مصنوعی ایجاد شده از این دستگاه در برنامه‌های مهمانی‌ها و جشن‌ها مورد نیز استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می ‌توان از این ماشین‌ها در کاربردهای صنعتی، آموزشی و برخی از کاربردهای نظامی استفاده کرد.

  

کابردهای مه پاش و رطوبت ساز

دستگاه‌های مه پاش و رطوبت ساز به طور گسترده در زمینه‌های مختلفی من جمله جشن‌ها برای ایجاد مه در فضا استفاده می‌شوند. این دستگاه‌های معمولا از نظر سابز بزرگ هستند اما امروزه نوع متدوال‌تری از ماشین‌های مه پاش برای رسیدن به اهداف خاص طراحی و تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای این دستگاه که دسته‌بندی آن را نیز مشخص می‌کنند در زمینه‌های زیر می‌باشند.

  • زمینه‌های آموزشی
  • صنعتی
  • نظامی
  • خانگی
  • سرگرمی و جشن‌ها
  • کشاورزی

مواد شیمیایی مخزن را پر می‌کنند و با استفاده از انرژی حرارتی یا سرد به صورت بخار یا مه (رطوبت) منتشر می‌شوند. کاربرد دما بسته به کاربرد نهایی و نوع ماده مورد استفاده برای ایجاد مه تغییر می‌کند.

اما یکی از اصلی‌ترین کابردهای مه پاش و رطوبت ساز در زمینه کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای است. از جمله مهم‌ترین کابردهای این دستگاه در زمینه کشاورزی می‌توان به کود آبیاری، پخش مواد اصلاح‌کننده، پخش فاضلاب و مواد آلاینده روی زمین و به ویژه حفاظت در برابر سرما و یخنبندان اشاره کرد.

کود آبیاری

کود آبیاری روشی است که در آن کود مورد نیاز گیاه از طریق آب آبیاری در اختیار آن قرار می‌گیرد. کودهای شیمیایی محلول در آب از طریق دستگاه‌های تزریق کود می‌توانند وارد جریان آب شده و توسط مه پاش به صورت یکنواخت در سطح باغ، مزرعه یا گلخانه توزیع شوند. علاوه بر پخش کود توسط این دستگاه می توان سایر مواد شیمیایی مانند علف‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و ... را نیز استفاده نمود.

پخش مواد اصلاح‌کننده

علاوه‌بر کود آبیاری می‌توان از مواد اصلاح‌کننده نیز از همین روش و از طریق مه پاش‌ها استفاده کرد و در سطح مزرعه و گلخانه به طور یکنواخت پخش کرد. سیدها، سولفات ها، نیترات ها، عناصر با محلولیت کم مانند بر و مولیبدن و ... از جمله موادهای اصلاح کننده در حوزه کشاورزی هستند.

پخش فاضلات و مواد آلاینده روزی زمین

در پاره‌ای موارد فاضلاب‌های مایع با دستگاه‌های مه‌پاشی روی اراضی پخش می‌شوند تا علاوه بر استفاده از مواد غذایی گیاهی موجود در آن‌ها از خاصیت پالایندگی خاک نیز به صورت موثر استفاده شده باشد.

حفاظت محصولات در برابر سرما و گرما

شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد این دستگاه‌ها و هدف و فلسفه‌ی ساخت آن‌ها ایجاد مه و حفاظت محصولات در برابر سرما و گرما باشد. در کشورهای سردسیری در باغ‌ها و مزارع از مه‌پاش جهت مقاله با یخ‌زدگی محصولات استفاده می‌کنند. از مه سرد نیز از گیاهان در برابر گرما سود برده و از آن‌ها محافظت می‌کنند. در گلخانه‌ها نیز از این روش برای کنترل رطوبت داخل محیط استفاده می‌کنند.

حفاظت از حریق و آتش سوزی در مزارع و گلخانه‌ها یکی دیگر از کاربردهای مهم و اساسی مه‌پاش می‌باشد.

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

https://vitrinnet.com/c/industrial-Fog-and-Moisture-maker

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.