مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

لکچر انگلیسی با ترجمه فارسی درباره استرس

تلاش شده است که بهترین متون برای شما انتخاب شود. برای هرکدام از لکچرهای انگلیسی در مورد استرس یک عکس نوشته نیز تهیه شده است تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده نمایید.

لکچر در مورد استرس

Don’t stress, do your best
Forget the rest

استرس نداشته باش، تو فقط بهترینِ خودت رو ارائه بده، باقیش رو فراموش کن

  ادامه مطلب ...

حمام کردن سالمندان: مهم ترین نکات در حمام کردن سالمندان چه هستند؟

چگونه می توان یک سالمند را حمام کرد؟
سالمندان مه جزو قشر بسیار آسیب پذیر به حساب می آیند و بید حواس ما بیشتر به آن ها باشد مخصوصا در کارهایی مثل حمام کردن. من در این مطلب قصد دارم تا به شما عزیزان راه کارهایی را برای اینکه بتوانید سالمندان را راحت تر حمام کنید برای شما بیان کنم.


آموزش نحوه حمام کردن سالمندانهمانطور که می‌دانید افراد مسن به دلیل اینکه شرایط فیزیکی و به ویژه روحی-روانی خاصی که دارند برای انجام برخی از کارهای خود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این کارها رسیدگی به نظافت شخصی خود به ویژه حمام کردن است. شما به عنوان کسی که قرار است در این کار به سالمندان کمک کنید باید برخی از روش‌ها و کارهایی که سبب راحتی این افراد هنگام حمام کردن می‌شود را بدانید. اگر می‌خواهید که با این اصول آشنا شوید. با ما جهت آموزش نحوه حمام کردن سالمندان همراه باشید.


۱- در صورت لزوم میله‌های مناسب در حمام نصب کنید:

نصب میله‌های مناسب در حمام برای کسانی که همیشه نگران افتادن یا لیز خوردن در حمام هستند می‌تواند اطمینان بخش باشد و محیط امنی را برای استحمام آن‌ها ایجاد کند. شما می‌توانید این میله ها را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی تهیه کنید.


۲- اگر فرد نمی‌تواند در وان بنشیند، یک صندلی دسته‌دار یا صندلی حمام نصب کنید:در صورتی که فرد نمی‌تواند در وان حمام بنشیند یا بر اثر خستگی نمی‌تواند مدت زیادی در آن بماند می‌توانید از صندلی‌های مخصوص دوش استفاده کنید و آن را در وان حمام نصب کنید. این صندلی‌ها از داروخانه‌ها و فروشگا‌ه‌ها قابل تهیه هستند.


۳- از تشک‌هایی که جلوی لغزش را می‌گیرند استفاده کنید:برای پیشگیری از لیز خوردن در حمام می‌تواند از تشک‌های ضد لغزش در وان یا محیط حمام استفاده کنید تا محیط امنی را برای حمام کردن سالمندان به وجود آورید.

 

ادامه مطلب ...

با رایحه درمانی یا آروماتراپی چقدر آشنایی دارید؟

امروزه روش های زیادی برای درمان انواع بیماری ها وجود دارد. رایحه درمانی یکی از روش هایی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و توانسته در بین مردم محبوبیت خوبی کسب کند. شرکت‌های بزرگ از روش‌های مختلفی برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان خود استفاده می‌کنند، از استفاده از صندلی‌های ماساژور گرفته تا ایجاد اتاق بازی و … یکی از روش‌های جدیدی که مطرح شده است رایحه درمانی است که در این مقاله ما نیز این روش را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بهتر است ابتدا بدانیم که آروماتراپی چیست؟

آروماتراپی یا همان رایحه درمانی چیست؟

آروماتراپی یک روش درمانی کاملا مفید است که از عصاره گیاهان طبیعی برای ارتقاء سلامت و آرامش بهره می‌برد. آروماتراپی برای بهبود سلامت بدن، ذهن و روح از روغن‌های ضروری معطر استفاده می‌کند. این روش می‌تواند هم سلامت جسمی و هم روحی را تقویت کند.

بسیاری بر این باورند که رایحه درمانی هم یک هنر است و هم یک علم. اخیرا مطالعات بسیار زیادی در مورد رایحه درمانی در علم پزشکی صورت گرفته و نتایج مثبت زیادی نیز به دست آمده است.

آروماتراپی چگونه عمل می‌کند؟

روش کار در این نوع درمان به حس بویایی و جذب شدن از طریق پوست برمی‌گردد. برای این منظور می‌تواند از صدها روغن استفاده کرد. این روغن‌های معطر را می‌توانید در بسیاری از سوپر مارکت‌ها و یا عطاری‌ها پیدا کنید که هر کدام تاثیر مخصوص به خودشان را دارند.

هر روغن ضروری دارای مجموعه‌ای از خواص درمانی، کاربردها و اثرات بی نظیر است. ترکیب این روغن‌ها برای ایجاد یک ترکیب مفیدتر فواید دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

  ادامه مطلب ...