مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

حمام کردن سالمندان: مهم ترین نکات در حمام کردن سالمندان چه هستند؟

چگونه می توان یک سالمند را حمام کرد؟
سالمندان مه جزو قشر بسیار آسیب پذیر به حساب می آیند و بید حواس ما بیشتر به آن ها باشد مخصوصا در کارهایی مثل حمام کردن. من در این مطلب قصد دارم تا به شما عزیزان راه کارهایی را برای اینکه بتوانید سالمندان را راحت تر حمام کنید برای شما بیان کنم.


آموزش نحوه حمام کردن سالمندانهمانطور که می‌دانید افراد مسن به دلیل اینکه شرایط فیزیکی و به ویژه روحی-روانی خاصی که دارند برای انجام برخی از کارهای خود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این کارها رسیدگی به نظافت شخصی خود به ویژه حمام کردن است. شما به عنوان کسی که قرار است در این کار به سالمندان کمک کنید باید برخی از روش‌ها و کارهایی که سبب راحتی این افراد هنگام حمام کردن می‌شود را بدانید. اگر می‌خواهید که با این اصول آشنا شوید. با ما جهت آموزش نحوه حمام کردن سالمندان همراه باشید.


۱- در صورت لزوم میله‌های مناسب در حمام نصب کنید:

نصب میله‌های مناسب در حمام برای کسانی که همیشه نگران افتادن یا لیز خوردن در حمام هستند می‌تواند اطمینان بخش باشد و محیط امنی را برای استحمام آن‌ها ایجاد کند. شما می‌توانید این میله ها را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی تهیه کنید.


۲- اگر فرد نمی‌تواند در وان بنشیند، یک صندلی دسته‌دار یا صندلی حمام نصب کنید:در صورتی که فرد نمی‌تواند در وان حمام بنشیند یا بر اثر خستگی نمی‌تواند مدت زیادی در آن بماند می‌توانید از صندلی‌های مخصوص دوش استفاده کنید و آن را در وان حمام نصب کنید. این صندلی‌ها از داروخانه‌ها و فروشگا‌ه‌ها قابل تهیه هستند.


۳- از تشک‌هایی که جلوی لغزش را می‌گیرند استفاده کنید:برای پیشگیری از لیز خوردن در حمام می‌تواند از تشک‌های ضد لغزش در وان یا محیط حمام استفاده کنید تا محیط امنی را برای حمام کردن سالمندان به وجود آورید.

 

 

۴- در حمام خود دوش دستی نصب کنید:سردوش دستی نصب کنید. نصب سر دوش دستی می‌تواند باعث ایجاد کنترل بیشتر در هنگام شست و شو شود و همچنین، مانع از افتادن فرد سالمند، شست و شوی راحت‌تر اعضای بدن گردد. استفاده از سر دوش دستی در حین حمام کردن نشستن فردسالمند بر روی صندلی دوش را نیز آسان‌تر خواهد کرد.


۵- اطمینان حاصل کنید که سیستم آب عملکرد درستی دارد:دمای آب را با دست خود امتحان کرده و اجازه دهید چند دقیقه آب سرد و گرم وارد وان شود، اگر درجه حرارت آب به طور مداوم در حال تغیییر بود بهتر است با لوله کش برای حل این مشکل مشورت کنید و اقدامات لازم را به عمل بیاورید. برای اینکه بهتر متوجه تغییر در نواسانات دمای آب شوید می‌توانید این کار را صبح انجام دهید چرا که در صبح به دلیل استفاده زیاد ساکنان از حمام این عمل می‌تواند مشهودتر باشد.


برای مشاهده کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.


منبع: صورتی ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.