مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

نحوه تشخیص بیماری از روی ناخن ها

صورتی‌ها: حتما برای شما نیز پیش آمده که مشاهده کرده‌اید برخی از ناخن‌هایتان خودبه‌خود شکسته شده و یا رنگ آن تغییر پیدا کرده است. هر کدام از این‌ها ممکن از علامت یک بیماری و یا یک اشکال در بدن شما باشد چراکه سلامت ناخن‌ها به شدت با عملکرد کلی بدن در ارتباط بوده و به آن وابسته است. این گفته آنقدر صحیح است که حتی بسیاری از پزشکان از ناخن‌ها برای تشخیص دادن بیماری کمک می‌گیرند. تشخیص بیماری از روی ناخن امکان پذیر است به شرطی که بدانید هر تغییر در ناخن‌ها نشانگر چه بیماری است.

  

در این مقاله قصد داریم نحوه تشخیص بیماری از روی ناخن را به شما بیان کنیم و بگوییم که تغییرات در بافت ناخن نشانگر چه نارسایی است؟ همراه ما باشید.

تشخیص بیماری از روی ناخن

تشخیص بیماری از روی ناخن

همه این مواردی که در ادامه در مورد تشخیص بیماری از روی ناخن گفته می‌شود به صورت علمی و تجربی ثابت شده است. شما فقط از روی این گفته‌ها می‌توانید نارسایی بدن خود را تشخیص دهید، به هیچ وجه سر خود عمل نکرده و برای درمان از پزشک کمک بگیرید. اقدام سر خود می‌تواند باعث تشدید نارسایی با بیماری شود. شما علم کافی برای تشخیص و درمان درست بیماری را ندارید.

ناخن شکننده:

ناخن شکننده

ناخن‌های جدا شده که به راحتی نیز می‌شکنند از جمله مشکلات شایع در ناخن‌ها است که اغلب در زنان دیده می‌شود. علت این امر خشک شدن ناخن‌ها می‌تواند باشد. برای از بین بردن این عارضه می‌توانید از کرم‌های لانولین استفاده کنید. (لانولین چربی پشم حیوانات است). وجود ناخن‌های شکننده نشانگر کم کاری تیروئید و کمبود آهن در بدن می‌باشد. اگر از روغن لانولین دار استفاده نمی‌کنید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

ناخن نرم و ضعیف:

ناخن نرم و ضعیف

این نوع ناخن‌ها به راحتی برش داده شده و یا خم می‌شوند. ناخن‌های نرم ممکن است از طریق قرار گرفتن بیش از حد روی رطوبت یا مواد شیمیایی ایجاد شوند. استفاده بیش از حد از مواد شوینده و مواد شوینده اسیدی از شایع‌ترین دلایل ناخن نرم و ضعیف است.

برای درمان این ناخن‌ها باید مدت زمانی ناخن‌های خود را از شوینده‌ها دور نگه دارید تا بهبود پیدا کنند. استفاده از دستکش می‌تواند ایده خوبی برای این کار باشد. ناخن‌های ضعیف به احتمال زیاد با کمبود ویتامین B، کلسیم، آهن و یا اسیدهای چرب مرتبط هستند. در این مواقع پزشکان توصیه می‌کنند که شروع به مصرف مولتی ویتامین کنید که حاوی ویتامین‌های کلسیم و ویتامین B است. از مواد غذایی که دارای این ویتامین‌ها هستند نیز می‌توانید کمک بگیرید.

پوست انداختن ناخن:

پوست انداختن ناخن

این امر به احتمال زیاد توسط آسیب‌های خارجی به ناخن ایجاد می شود. اگر از ناخن خود استفاده ابزاری بکنید و فشار زیادی به آن بیاورید ممکن است دچار این عارضه شوید.

در اینجا یک روش به شما می‌گوییم که بفهمید که آیا دلیل پوست اندازی ناخن شما داخلی است یا خارجی: به ناخن‌های پاهای خود دقت کنید اگر آن‌ها نیز ناخودآگاه پوست اندازی می‌کنند می‌توان گفت که دلیل آن داخلی است مانند کمبود آهن در بدن. در غیر این صورت عامل خارجی باعث آن است.

بعد از تشخیص بیماری از روی ناخن و مطمئن شدن از داخلی بودن دلیل آن باید آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. عدس، گوشت قرمز، غلات غنی شده و یا پوست سیب زمینی پخته شده حاوی آهن می‌باشند شما می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما اگر عامل آن خارجی است بهتر است که از خشک شدن ناخن‌ها جلوگیری کرده و در هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.

لبه‌های برآمده روی ناخن:

لبه‌های برآمده روی ناخن

آیا تا به حال متوجه وجود خط‌های نورانی افقی و عمودی روی ناخن خود شده‌اید؟ خطوط عمودی معمولا از ابتدا تولد روی ناخن وجود دارند که از نوک ناخن تا پوست امتداد پیدا کرده‌اند و تا زمانی که دچار تغییر رنگ نشوند کاملا طبیعی هستند. ولی خطوط افقی می‌تواند نشانه‌ای جدی برای وجود نارسایی در بدن باشد.

در صورت مشاهده این خطوط حتما به پزشک مراجعه کنید. خطوط و لبه‌های عمودی می‌تواند نشانگر کم خونی و فقدان آهن باشد در حالی که خطوط افقی به یک وضعیت اساسی مانند بیماری کلیوی اشاره می‌کند و می‌تواند رشد ناخن را تا زمان حل مشکل متوقف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.