اگزما که با نام علمی atopic dermatitis شناخته می‌شود یک بیماری التهابی غیر مسری است که بسیار در جهان شایع  می‌باشد. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از جمعیت آمریکا مبتلا به این  بیماری هستند. البته بیشتر این بیماران را کودکان و نوجوانان تشکیل  می‌دهند. اگزما در دنیا با پوست خشک و خارش شناخته می‌شود. در کشور ما نیز  کودکان و نوجوانان بسیار زیادی به این بیماری مبتلا هستند، به همین منظور  هم در این مقاله قصد داریم درمان های خانگی اگزمای کودکان را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز کودکی در منزل دارید حتما این مقاله را  مطالعه کرده و با درمان های خانگی اگزمای کودکان آشنا شوید چرا که ممکن  است کودک شما نیز به این بیماری مبتلا شود. این درمان‌ها کاملاً طبیعی بوده  و بدون هیچگونه استفاده از داروهای شیمیایی انجام می‌پذیرد.

  

اگزمای کودکان

اگزمای کودکان

پیش  از آنکه به معرفی درمان های خانگی اگزمای کودکان بپردازیم شما را بیشتر با  این بیماری آشنا خواهیم کرد. البته این بیماری باید توسط پزشک تشخیص داده  شود نه خود شما.  توجه داشته باشید که پیش از تشخیص پزشک اقدام به درمان  هیچگونه بیماری نکنید.

علائم اگزما:

علائم اگزما

اگزما نیز مانند دیگر بیماری‌ها نشانه‌هایی را در فرد مبتلا بروز می‌دهد. معمولاً اگزما همراه با قرمز شدن پوست،  خشک شدن پوست به همراه خارش‌های بسیار شدید است. علائم اگزما در کودکان  نیز می‌تواند بسیار شدید و خفیف باشد، این مورد مربوط به میزان پیشرفت  بیماری است. با گذشت زمان ممکن است پوست کودک شما ضخیم و ضخیم‌تر شده و  خارش‌های بسیار شدیدی داشته باشد.

بیماری  اگزما معمولا بر روی صورت و پوست سر نوزادان ظاهر می‌شود. اگر نوزاد شما  سن زیادتری داشته باشد زانوها و بازوها نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

چرا کودکان اگزما می‌گیرند؟

چرا کودکان اگزما می‌گیرند؟

 این  بیماری معمولا به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود. از عوامل ایجاد  این بیماری می‌توان به قرار گرفتن در معرض آلرژی‌های مختلف، آلودگی هوا و  عفونت‌ها اشاره کرد.

اگزما چگونه به وجود می‌آید؟

اگزما چگونه به وجود می‌آید؟

بیماری  اگزما ابتدا به صورت یک آلرژی ظاهر شده و سپس تبدیل به یک التهاب می‌شود.  این بیماری بر روی پوست تاثیر گذاشته و باعث کاهش رطوبت خواهد شد. بیماری  اگزما ممکن است به دلیل یک آلرژی خاص و یا یک جهش ژنتیکی به وجود  آید. آمارها نشان می‌دهد که در کشورهای صنعتی تعداد مبتلایان به این بیماری  سه تا سی و سه برابر افزایش یافته است و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از کودکان نیز  به آن مبتلا می‌شوند.

مدیریت بیماری اگزمای کودکان:

مدیریت بیماری اگزمای کودکان

اولین  گام در جهت مدیریت اگزمای کودکان این است که شما از عوامل بالقوه این  بیماری دوری کنید. این عوامل ممکن است مواد غذایی خاص و آلرژی زیست محیطی  خاص باشد. به عنوان مثال ثابت شده است که پشم می‌تواند پوست کودکان را مورد  تهدید قرار داده و موجب آلرژی شود.

شما  می‌توانید به جای پشم از پارچه‌های جایگزین مانند پنبه و ابریشم استفاده  کنید، این پارچه‌ها موجب می‌شوند که رطوبت کافی توسط پوست کودک جذب شود.