مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

مدل و زیبایی دختران ایرانی

جدیدترین مطالب از سراسر دنیا برای دختران ایرانی

دندانپزشکی در دوران بارداری: عوارض و خطرات انجام معالجات پزشکی دندان چیست؟

مادر وظیفه دارد تا از نوزاد خود که هنوز به دنیا نیامده و قادر به محافظت از خود نیست نگهداری کرده و سلامت او را تامین کند. در حین بارداری ممکن است برای مارد مسائلی پیش بیاید که برای حفظ سلامت خود مجبور باشد تا به انجام معالجات پزشکی رو بیاورد. یکی از این معالجات که ممکن است برای مادر رخ دهد دندانپزشکی است. ما قصد داریم در این مطلب به عوارض دندانپزشکی در دوران بارداری بپردازیم . با ما همراه باشید.

  چرا در دوران بارداری مراقبت های دندانی مهم است؟

چرا در دوران بارداری مراقبت های دندانی مهم است؟

تغییرات هورمونی بارداری و برخی داروها می‌توانند خطر بیماری پریودنتال و خشکی دهان را افزایش دهند، بنابراین توصیه می‌کنیم که زنان باردار در طول مدت بارداری روزانه ۲ بار مسواک بزنند. این ممکن است به نظر زیاد باشد، اما می‌تواند باعث از بین رفتن حفره‌های دندانی شده و خطر سکته قلبی را کاهش دهد.

استفراغ مربوط به بیماری شدید صبحگاهی (ویار)، می‌تواند سبب فرسایش دندان‌ها شود. همچنین ترشح برخی هورمون‌ها در دوران بارداری باعث بروز انواع غده‌های لثه‌ای، خونریزی لثه‌ها و … شده که موجب اذیت شدن زن باردار خواهد شد ولی جای نگرانی نیست.

علاوه بر این، دندان‌های کودک در طول ماه‌های سوم تا ششم بارداری شروع به رشد می‌کنند. مهم است که زنان باردار رژیم‌های غذایی و رسیدگی به بهداشت دهان خود را برای تامین زمینه لازم برای رشد دندان‌های سالم در نوزادان خود کنترل کنند. عدم رعایت بهداشت دهان سبب بروز برخی بیماری‌ها در زنان حامله می‌گردد که به طبع بر روی نوزاد، هم در دوران بارداری و هم در زندگی آینده تاثیر خواهد داشت.

برای خواندن ادامه مطلب لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید.

منبع: https://suratiha.com/%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.